HTML

Peregrinus

Ez az oldal egy megszállott zarándok nőről, és magáról a zarándoklásról szól.

Friss topikok

Címkék

Az Út Felénél

2012.08.20. 15:29 4000km

A franciaországi Le Puy en Velay-ben ünnepeltem meg, hogy elértem utam felét. Hab a tortán, hogy itt sikerült összehoznom egy villám-találkozót családom egy részével.

Le Puy egy csodálatosan szép, hegyes-völgyes kis város. Több dombtetőre épült emlékművet màr messziről látni lehet. A város szíve pedig kétségtelenül a katedrális, amely szintén a magasból vigyázza a város nyugalmát.

Hétfőn futva tettem meg az út felét, annyira vártam lányomékkal, és kisunokámmal a talákozást. A viszontlátás izgalma után boldogan hajtottuk álomra a fejünket, a zarándok szállón. Másnap első utam a bazilikába vezetett. A mise végén, a nemzeti ünnep alkalmából meghívott kardinális áldott meg minket, zarándokokat.

A nap hátralevő része családi körben, de a zaráoklás jegyében telt. Délben teljesült egy vágyam azzal, hogy végre ehettem egy pizzát. Délután a polgármesteri hivatalban volt jelenésünk, ahol tárt karokkal fogadtak. Franciaországban ezt a várost, amely nem utolsó sorban a zarándoklás fellegváraként
ismert,
 választottam a békezászló jelképes átadására. Lányom tolmácsolásával elmondtam beszédemet, és átnyújtottam a zászlót a kultúrális képviselőnek. Majd csodák csodájára a Polgármesternek, Laurent Wauquiz-nak, is sikerült szakítania rám pár percet, így a rövid ceremóniát megismételtük. Ezután a polgármester az érsekek, és a kardinális tiszteletére tartott fogadásra invitált minket. Itt beszédében rólam is szót ejtett, és nagy tapsot kaptam a teremben jelen levőktől.

Másnap reggel fájó szívvel elbúcsúztam lányoméktól, és a Le Plot térről, az egyik leghíresebb Compostellába vezető útra, Via Podiensis útjára léptem.

Két hónapja vagyok úton, és túlvagyok az utam felén. A fekete leves azonban még a Pireneusok emelkedőin vár rám.

Köszönöm mindenkinek a bátorító szavakat, nagy szükségem van most rájuk!

http://hu.wikipedia.org/wiki/Pireneusok

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://4000km.blog.hu/api/trackback/id/tr724721727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása